Jaunākajiem

***

Programmēšanas stundu aktivitātes “Hour of Code

Izvēlies vizuālās programmēšanas valodu nodarbībai!

Blockly_logo  logo   Snap+logo   MIT_app_invertor  waterbear  modkit   ScratchX

codeorg Studio.code.org – atraktīva vietne programmēšanas prasmju apguvei Scratch un Blockly stilā!

JDSJauno datoriķu skola – atvērt vietni!

Blockly Demoatvērt!

Blockly Games Appsatvērt!

game_apps

Auces vidusskola piedalās “Hour Of Code”

Latvijas skolu saraksts – atvērt!

Latvijas skolas uz “Hour Of Code”kartes:

hourofcode

1.nodarbībai

Mērķis – apgūt vienkāršu programmu izveides un rediģēšanas principus, kā arī Google Blockly saskarni!

Darbs ar Google Blockly aplikācijām:

  • Puzzle  – mācies lietot Blockly saskarni;
  • Maze – lieto Blockly uzdevumu risināšanai;
  • Turtle Graphics – lieto Blockly zīmēšanai Logo versijā;
  • Plane seat calculator – risini matemātikas problēmas ar 2 mainīgajiem;
 Nodarbību iesaku sākt ar Google Blockly aplikāciju Puzzle, kurā spēlējoties var apgūt Blockly saskarni, programmas veidošanas un redigēšanas nianses.
Pamatdarbības:
  • bloka ievilkšana vietā;
  • bloka pārvilkšana;
  • vērtību izvēle no saraksta.
Padarbojoties ar  puzzle blokiem itin ātri var apgūt darbu ar Blockly saskarnes elementiem. Pēc visu bloku salikšnas vietā, ir jāveic pārbaude un pēc tam nodarbības vadītājam jāpievērš uzmanību vairākām niansēm!
  • Saliekot puzli (Puzzle), ir izveidota pirmā programma!
  • Pārbaudes rezultātā var atklāties kļūmes, tās jālabo – jebkura reāla programma ir  jāpārbauda (jātestē), kļūdas jālabo, tās nedrīkst atstāt!
  • Programmā darbības ir noteiktā secībā!
Puzzle_pask

Puzzle

Pēc darba ar   Puzzle, ieteicams padarboties ar  Maze, kurā jau  iespējams izveidot sarežģītākas programmas, ieskaitot sazarojumus un atkārtojumus (ciklus), kā arī kustību uz priekšu un pagriezienu projektēšanu!

Maze_p
Cerams, ka dažas idejas noderēs!

4-10.nodarbībai

      Pavisam nesen parādījās Blockly Games Apps (attēlā, atvērt), kuru lieliski var izmantot pirmajās nodarbībās, lai apgūtu daudzas programmēšanas konstrukcijas (algoritmus, to veidus)! Pirmajās 2 nodarbībās noteikti noder Puzzle un Maze, bet vēlāk var darboties ar pārējām aplikācijām! Tas dod iespēju spēļu veidā apgūt svarīgākās programmu konstrukcijas un algoritmu veidus!
ganes_appsspot
Lūk, kā iegūstam noderīgas atziņas aplikācijas Bird 2.līmenī!
2_lim_komentets
Bird 2.līmenī parādās kustība uz priekšu un   pagriezieni (Move, Left, Right  – šeit gan izmantots Heading, bet paskaidrot vajadzētu) un izvēle jeb sazarojuma konstrukcija (sazarojums algoritmā), pie kam, pēc koda izpildes, tiek parādīts arī kods JavaScript versijā un tas jau ir reāls programmas kods teksta versijā! It kā rotaļa/spēle, bet ar kādu potenciālu mācībās! Nākošajos līmeņos parādās arī šķēršļi, kurus jāaplido un līdz ar to parādās arī nosacījumu apstrāde sazarojuma konstrukcijā (salīdzināšanas darbības) un līdz ar to jaunais programmētājs rotaļājoties apgūst sazarojumus!
Turtle – lieliski izmantojams Repeat tipa ciklu apguvei ar zīmēšanas palīdzību! Galvenais, ka tiek iegūta izpratne par ciklu jeb atkārtojumu konstrukciju, pagriezieniem, ekrāna (darba loga) koordinātu sistēmu, vienkāršu ģeometrisko figūru programmēšanu!
Movie – nāk klāt līniju, taistnstūru un riņķa līniju zīmēšana un to programmēšana, matemātiskās darbības, krāsu lietošana, kā arī sazarojumi ar konstrukciju IF!
Pond – spēļu elementu programmēšana!
Vēl – katrā aplikācijā pievienota dokumentācija (En), attēlā – aplikācijas Pond dokumentācija!
Pond_doc
Izvēlētajā aplikācijā katrā līmenī vispirsm ir jāizdomā sytratēģija, kā iegūt norādīto rezultātu! Ieteicams izmantot skices, piemēram, kā parādīts Bird aplikācijas 2.līmenim! Skice ar attēlotiem kustības virzieniem, pagriezieniem atvieglos programmas būvi arr bloku palīdzību! Jāievēro, ka programmu veidošana ir saistīta ar izpratni, darbību loģiku, laika gaitā tā attīstīsies! Nevajag baidīties, ja sākumā rodas grūtības, tās iespējams pārvarēt, bet vēlāk pamanīsiet, ka daudzas nianses vieglāk saprast matemātikā, vēlāk arī ķīmijā un fizikā, jo arī šajās zinātnēs nepieciešama izpratne, loģika un iedziļināšanās problēmā, tās analīze un risinājumu izstrāde!
Tikai uz priekšu, soli pa solim katrā aplikācijā un izdosies! Nebūs prātīgi uzreiz mēģināt 7. -10.līmeni!
Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: