Junioriem

Izvēlies vizuālās programmēšanas valodu savai nodarbībai!

MIT_app_invertor  logo  Blockly_logo  Snap+logo  waterbear  modkit  ScratchX

codeorg  Studio.code.org – atraktīva vietne programmēšanas prasmju apguvei Scratch un Blockly stilā!

Microsoft vizuālās programmēšanas vide Kodu Game Labwww.kodugamelab.com!

Grupas darbas Code.org

  • Atvērt “Hour of Code“ izvēlēto grupu (Neesi sarakstā? Piesakies pie skolotāja!):
  • — atvērt grupu “12a_progr“; (piekļuves vārdi – pie skolotāja);
  • — atvērt grupu “11a_progr“; (piekļuves vārdi – pie skolotāja);
  • — atvērt grupu “App Lab“; (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  • — atvērt grupu ievadam “Kurss 1“; (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  • — atvērt “Star Wars“; atvērt “Star War” skolas grupu; (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  •  — atvērt “Minecraft Hour of Code“; atvērt skolas grupu; (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  •  — atvērt grupu “Anna un Elza” (“Ledussirds“); (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  •  — atvērt grupu “Gumball“; (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  •  atvērt “Make school“; (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  • atvērt “Code Combat“; (slepenie vārdi – pie skolotāja);
  • atvērt “Angry Birds” (Clasic Maze); (slepenie vārdi – pie skolotāja);

JDSJauno datoriķu skola – atvērt vietni!

MIT App Invertor kanāls Youtubeatvērt un skatīties!

Video MIT App Invertor iepazīšanai:

Aplikāciju testēšanai vēlams lejuplādēt un uzinstalēt atbilstošu aplikāciju aiStarter (lejuplādēt aiStarter)!

Grupas darba Code.org

1.nodarbība “Android aplikācijas izveide MIT App Invertory vidē”

  •  Vispirms nepieciešams pierakstīties MIT App Invertory vietnē – var izmantot logo lapas sākumā!
  • Projects => Start new project un ierakstīt projekta nosaukumu, apstiprināt!

New_proj     Proj_nosauk

  • Uzlikt uz formas nepieciešamos objektus – pirmajā reizē objektu Label un nomainīt tā īpašības Text vērtību uz tukšu (izdzēst)!

1_logs

  • Pārslēgties uz koda veidošanas režīmu Blocks un aktivizēt objektu Label (kreisajā malā pie Screen1)!
  • No blokiem izvēlēties uzlīmes teksta vērtības definēšanas bloku:

Set_Label_text

  • Formai Screen1 pievienot formas inicializāacijas bloku:

Screen1_initialize

  • Aktivizēt Text bloku sadaļu un pievienot teksta vērtības ievades bloku, tajā ievadīt parādāmo tekstu!

Teksta_vert_iev

  • Vienkāršākais veids programmas testēšanai – ielādēt to Android viedierīcē (tālrunī vai planšetē), palaist un pārbaudīt!

save_apk

  • Build => Save (save .apk to my computer) un saglabāt ērtā vietā datoram pievienotā atmiņas ierīcē.
  • Pēc tam .apk failu pārkopēt uz Android ierīces mapi DCIM vai Download un palaist izpildei. Palaišanai Android ierīcē jāatļauj uz to brīdi instalēt un palaist aplikācijas no nezināmiem avotiem (pēc tam vēlams iestatījumus drošibai atlikt atpakaļ).
  • Palaižam, testējam un priecājamies!
  • Cerams, ka izdevās!

Protams, aplikāciju var testēt arī emulatorā  – process gan būs ilgāks, bet šo iespēju var izmantot, ja nav Android ierīces! Protams, vispirms vajag lejuplādēt un uzinstalēt atbilstošu aplikāciju aiStarter (lejuplādēt aiStarter)!

Vēl viena iespēja – instalēt aplikāciju Android ierīcē ar QR kodu palīdzību:

  • Build => Apk (provide QR code for .pak);
  • uzģenerēto QR kodu noskenē ar Android ierīces QR kodu skenēšanas aplikāciju QR Barcode Scanner (atvērt), pēc tam instalē un palaiž!

QR kods – apk_QR_code, QR Barcode Scanner  QR_Barcode_Scanner

Tas par pirmās un ļoti vienkāršās aplikācijas izveidi ir nepieciešamākais!

Ko tālāk? Pētam blokus, to iespējas, skatāmies video Youtube un mācāmies! Atvērt MIT App Invertor kanālu!

Vēlies izveidot savu pirmo spēli Android ierīcei? Skaties video Youtube un mācies, kā un ko darīt! Sekmes nāks un Tev  izdosies!

 

Veiksmi!

2.nodarbība “Ievadītās vērtības pārbaude”

Mērķis – izveidot aplikāciju, kura pārbauda ievadīto paroli un, ja tā korekta, tad nomaina formas fona krāsu, citādi (ja nekorekta)  parāda tekstu “Neder!”

Nepieciešamais uz formas (režīms Designer):

  • teksta ievades lauks TextBox, tā vērtību Text izdzēst;
  • poga pārbaudes organizēšanai Button; tās nosaukumu nomainīt uz “Pārbaude“;

froma_sakums

Programmas izveide (režīms Blocks):

  • pievienojam bloku pogai – When Button1 Click;
  • pievienojam loģiskos bloku teksta lauka TextBox apstrādei;
  • norādām vērtības korektas atbildes gadījumam un nekorektas atbildes gadījumam!

Kuram izdevās izveidot aplikāciju?

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Mainīt )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: